RC213V-S

Honda RC 213V-S

Dokonalý MotoGP stroj na cesty

Honda RC 213V-S

Pretekanie je v spoločnosti Honda ako „laboratórium na kolesách“. Honda do výroby nových modelov zapája spätnú väzbu z každých pretekov.

Honda RC 213V-S

Nové úsilie

Model RC213V-S je výsledkom technológií, ktoré vznikli na základe zapojenia poznatkov Hondy z pretekov pri výrobe komerčne dostupného modelu – to je naše nové úsilie.

V srdci je manévrovanie s rýchlou odozvou

Ak chcete vyhrať svetový pretekársky šampionát, rýchlosť nie je všetkým. Jazdec potrebuje citlivo riadiť motocykel, preto je pre Hondu základom na víťazstvo v pretekoch práve jednoduché používanie.

Honda verí princípu, že najrýchlejší motocykel je ten, ktorý sa najjednoduchšie manévruje. Už od pretekov Isle of Man TT v roku 1958 Honda vyvíja motocykle stvorené na pretekanie, ktoré prinášajú jedno víťazstvo za druhým.

Honda RC 213V-S
Honda RC 213V-S

Princíp Hondy

Model RC213V-S bol navrhnutý na základe princípu Hondy, ktorý umožnil aj modelu RC213V jazdu na verejných cestách.

Model RC213V-S zdedil technické parametre modelu RC213V, čo úplne umožňuje masovú koncentráciu, redukciu trenia, používanie ľahkých materiálov a presnú výrobu komponentov, na ktorých pracujú skúsení profesionáli. Model RC213V-S je navyše vybavený ovládacími technológiami, ktoré používa aj model RC213V.

Na motocykli RC213V boli vykonané len potrebné zmeny, ktoré umožňujú modelu RC213V-S jazdiť na verejných cestách.

Vývoj Hondy

Už dávno sa nepodarilo vytvoriť cestný motocykel s takýmto vysokým výkonom. Veríme, že kľúčom k ďalšiemu kroku vývoja je motocykel GP.

Motocykle Honda neustále prijímajú výzvu potešiť zákazníkov technológiami.

RC213V-S je naším vyjadrením odhodlania.

Honda RC 213V-S
Honda RC 213V-S

Predstavenie

Výroba motocyklov MotoGP sa veľmi líši od bežných motocyklov, či už ide o redukciu hmotnosti komponentov, alebo presnosť a vysokú úroveň technickej zdatnosti pri výrobe. Tieto dva prvky výroby sú pre modeli RC213V-S a RC213V spoločné.

Jediným technickým rozdielom sú pneumatické ventily modelu RC213V, ktoré sú nahradené vinutými pružinami (aj keď vačkový hriadeľ prevodového súkolesia sa nemení) a hladkú prevodovku nahrádza klasická cestná. Tieto komponenty sú pri dlhodobom používaní odolnejšie a boli prevzaté z pretekárskeho motocykla RCV1000R súťažiaceho v otvorenej kategórii.

Na základe cestných zákonov je model RC213V-S vybavený prednými a zadnými svetlami, bočnými zrkadlami, tachometrom, tlmičom s katalyzátorom, držiakom na tabuľku s EČV, klaksónom atď.

Kolesá, brzdové kotúče a platničky modelu RC213V-S sú z praktických dôvodov nové a prevod riadenia je širší. Dodatočné vybavenie obsahuje inteligentný kľúč Honda, motor spúšťača a parkovací stojan.

RC213V-S má mnoho dodatočných funkcií, ktoré mu umožňujú jazdu na bežných cestách

Pri vytváraní modelu RC213V-S sme sa podujali imitovať riadenie modelu RC213V, ktoré by bolo vhodné na verejné cesty. Snažili sme sa odlíšiť každý komponent od masovo vyrábaných položiek prostredníctvom použitých materiálov, povrchovej úpravy a výroby, aby sme zvýšili flexibilitu a silu a zároveň znížili hmotnosť motocykla – presne ako pri modeli RC213V. Každý komponent je navyše ručne spracovaný a vyrobený podľa rovnakých špecifikácií ako pri modeli RC213V – podľa najvyšších možných štandardov.

Honda RC 213V-S

Športové vybavenie

Model RC213V-S bol navrhnutý na jazdu po verejných cestách, pre jazdu na uzavretých okruhoch však ponúkame aj voliteľné športové vybavenie.

Inštaláciu športového vybavenia, zloženie svetiel a iné postupy vykoná určený vyškolený dealer pomocou potrebných nástrojov pre model RC213V-S.

Honda RC 213V-S

Úplná centralizácia

Kompletné vybavenie motocykla RC213V je centralizované tak, aby poskytovalo čo najvyšší výkon. Redukcia zotrvačnosti má obrovský vplyv na dynamiku motocykla. Vybavenie modelu RC213V-S odzrkadľuje model RC213V. To vplýva na komponenty karosérie a výrobné procesy. Výkon zvyšuje aj vyhradené športové vybavenie na pretekanie na okruhu, vďaka ktorému motocykel dosahuje rovnaké hodnoty zotrvačnosti ako model RC213V.

Honda RC 213V-S
Honda RC 213V-S

Motor

Pri vývoji hnacieho ústrojenstva modelu RC213V bolo naším cieľom vytvoriť motocyklový motor s potenciálom na výhru MotoGP. Stanovili sme si tieto dva ciele: umožniť dosť vysoký výkon na dosiahnutie rýchlostí potrebných na MotoGP a vytvoriť čo najkompaktnejšiu jednotku – 800 cm3 motor, ktorý zapadne do rámu motocykla RC213V. Aby sme dosiahli tieto ciele a splnili regulácie súťaže MotoGP, upravili sme motor V4 s objemom 1 000 cm3 a 90° konfiguráciou.

Vysoký výkon sme dosiahli pomocou 360° uhla fázovej kľuky, čím sa zvýšila efektivita plnenia cez pulzujúci výfuk načasovaný podľa zapaľovania valcov. 90° konfigurácia motora V4 navyše maximalizuje výkon vďaka zníženiu trenia – redukuje mechanické straty tak, že vynecháva harmonický vyvažovací hriadeľ, má menej čapov kľuky (3) v porovnaní s radovým štvorvalcovým motorom a utesnenú kľukovú skriňu navrhnutú na redukciu strát pri čerpaní.

Honda RC 213V-S

Rám a farebné prevedenia

Rám: Hliníkový rám motocykla RC213V zvyšuje torznú tuhosť, čím zaisťuje, že sa výkon motora dostane až priamo na cestu.

Zvýšenie torznej tuhosti zvyčajne znamená nárast hmotnosti, ale pri modeli RC213V sa táto charakteristika zvyšuje iba na miestach, kde je to skutočne potrebné.

Tenké spevňujúce lišty zvyšujú tuhosť tam, kde je prinízka, vďaka čomu rám ostáva ľahký. Každý komponent rámu je starostlivo ručne zarovnaný a potrebné zváranie v ochranných atmosférach neodtavujúcou sa elektródou (TIG) vykonáva odborný pracovník.

Výsledkom je proces, ktorý zaručuje vysokú presnosť a kvalitu zvárania. Model RC213V-S využíva rovnaké materiály a výrobné procesy. Jeho telo spájajú skrutky z titánovej zliatiny, čím sa ešte viac znižuje hmotnosť motocykla. Skrutky sú namazané molybdénom na zlepšenie stabilizácie osí.

Farebné prevedenia: Model RC213V-S je dostupný v dvoch povrchových úpravách. Trikolóra reprezentuje pretekársku históriu Hondy a tiež jej japonské dedičstvo. Druhé prevedenie je bezfarebný materiál CFRP (uhlík). Povrchy tohto farebného prevedenia sú nenafarbené. Vďaka materiálových charakteristikám, ktoré sú uhlíku vlastné, sú tieto povrchy náchylné na degradáciu (zmenu farby) pri vystavení ultrafialovým lúčom. Uhlíkové časti musia byť pred použitím natreté alebo upravené, je však možné prispôsobiť ich individuálnym preferenciám jazdca.

Honda RC 213V-S
Honda RC 213V-S

Súprava RCV Sports Kit: Objavte viac

Položky spojené s pohonnou jednotkou

Jednotka ECU: Inštalácia jednotky ECU zvyšuje výkon motocykla, čo je potrebné na pretekanie na okruhu. Inštaláciou športového vybavenia sa zmenia bežné i obrátené vzory radenia, nastavenie funkčného zaťaženia silomera typu Quick Shifter, zmena počtu zúbkov reťazových kolies, zmena vonkajšieho priemeru kolesa a režim ovládania štartovania. Keď motocykel nie je naštartovaný, súčasným stlačením tlačidla štartéra a tlačidla výberu aktivujete režim ovládania štartovania, čím obmedzíte úroveň otáčok motora na vopred nastavenú hodnotu (6 000 – 12 000 ot./min.). Jazdec potom môže na začiatku pretekov otočiť škrtiace klapky naplno a sústrediť sa na preraďovanie.

Žľab predného nárazníka: Na modeli RC213V vzduch preteká z hornej časti rámu s najvyšším tlakom a smeruje do motora na zvýšenie zrýchlenia a maximálnej rýchlosti, čím sa zvyšuje tlakový efekt nárazníkov. Po odstránení predného svetla z modelu RC213V-S a spojení žľabu predného nárazníka s hornou časťou rámu vzniká tlakový efekt podobný modelu RC213V.

Tlmič: Tlmič modelu RC213V-S má rovnaké usporiadanie ako na modeli RC213V, bez katalyzátora alebo s nainštalovaným premenlivým výfukovým ventilom. Je vyrobený z titánu a asi o 4,8 kg ľahší ako štandardný tlmič modelu RC213V-S.

Súprava hliníkových krytov spojov: Po odstránení rúrok na vstrekovanie výfukového vzduchu pre pretekanie na okruhu sa namiesto neho nainštaluje súprava hliníkových krytov spojov. Súprava obsahuje lišty a tesnenia, ktoré zabraňujú úniku výfukových plynov, a trubicu so zátkou, ktorá sa umiestni do spoja hadice krytu čističa vzduchu.

Zapaľovacia sviečka: Zapaľovacie sviečky, ktoré sú súčasťou športového vybavenia, majú optimálne charakteristiky a teplotný rozsah štartovania, vďaka ktorým môžete spolu so vstrekovaním paliva a mapovaním zapaľovania dosiahnuť pri inštalácií športovej výbavy vysoké otáčky a výkon.

Honda RC 213V-S
Honda RC 213V-S

Rýchle radenie

Prevodová jednotka Quick Shifter založená na silomere: Detekčná jednotka prevodov typu Quick Shifter sa mení z prevodovky podľa špecifikácií pre verejné cesty na silomerový typ (snímača zaťaženia), ktorý sa používa aj v modeli RC213V.

To umožňuje rozpoznanie smeru sily pôsobiacej na prevodovku pri zmene prevodu, takže je možné používať bežné i obrátené vzory radenia. Rozpoznanie magnitúdy sily umožňuje úpravu zaťaženia prevodov na 5 úrovní (s 2 vyššími a 2 nižšími stupňami a štandardnou pozíciou).

Bubon obráteného vzoru radenia: Prevody môžete meniť v rovnakom vzore ako na modeli RC213V. Mnoho pretekárskych vozidiel má obrátený vzor radenia ako bežné motocykle na jazdenie na verejných cestách.

Našliapnutie na pedál (namiesto zdvihnutia pedálu) pri zmene prevodu v zákrutách skracuje čas stratený pri radení. Tento vzor radenia je typický pre pretekanie. Model RC213V-S využíva rovnaký systém zmeny prevodov ako model RC213V.

Súprava na záznam údajov: Rýchlosť motocykla, otáčky motora, otvorenie zovretia a iné údaje sa počas jazdy v reálnom čase zaznamenávajú a kombinujú s údajmi súradníc GPS, čo umožňuje detailné sledovanie výkonu pri danej jazde.

Údaje sa zaznamenávajú na dodaný USB kľúč na ďalšiu analýzu, ktorú je možné vykonať po pripojení k počítaču pomocou nainštalovaného analyzačného softvéru.

Informácie sa zobrazujú podľa jedinečného dizajnu Hondy pre obrazovku analýzy, čo umožňuje analýzu jazdeckých údajov pomocou jednoduchých funkcií.

Zadná spájacia tyč: Na modeli RC213V-S má rovnakú štruktúru ako v prípade modelu RC213V. Je možné meniť celkovú dĺžku spájacej tyče pomocou upravovacích skrutiek, ako aj upraviť výšku motocykla. Výšku motocykla je možné upraviť o asi 30 mm na základe vonkajšieho priemeru kolies a preferencií jazdca.

Predné brzdové platničky: Brzdové platničky modelu RC213V-S majú vysoké hodnoty μ a sú vyrobené z exkluzívneho trecieho materiálu určeného na pretekanie. Vyrobené spoločnosťou Brembo S.p.A.

Jednotka diaľkového ovládania pre prednú brzdovú páčku: Fungovanie páčky je možné podľa potreby zmeniť kedykoľvek počas pretekania na okruhu. Vyrobené spoločnosťou Brembo S.p.A.

Termostat: Oproti špecifikáciám na jazdu na verejných cestách, ktoré uvádzajú teplotu 82 °C, je teplotný ventil nastavený na nižšiu teplotu 62 °C.

Súprava reťazových kolies: Odpoveďou na výrazné zvýšenie rýchlosti motora pri jazdení na okruhu je prepojenie 15, 16 a 17-zubových jazdných reťazových koliesok so 40, 41, 42, 43, 44 a 45-zubovými kolieskami, čo umožňuje nastaviť pomer na základe rýchlosti pre každý okruh a na základe preferencií jazdca.

Honda RC 213V-S
Honda RC 213V-S

Ďalšie vylepšenia

Chránič prevodovky z CFRP: Otvorený typ z materiálu CFRP ako na modeli RC213V znižuje hmotnosť a zaisťuje správne chladenie prevodovky, potrebné pri jazde na okruhu.

Predný spodný kryt: Predný kryt športovej výbavy nemá diery na klaksóny ani na zámky riadidiel, pretože sa inštaluje po ich zložení.

Pogumované sedadlo: Pogumované sedadlo modelu RC213V umožňuje jazdcovi pohodlnú a komplexnú jazdu. Športová výbava modelu RC213V-S obsahuje aj pogumovaný nástavec na sedadlo, ktoré umožňuje podobnú jazdu ako model RC213V.

Krytka spodného odtoku rámu: Na základe pretekárskych regulácií musí byť model RC213V pri jazde v slnečnom počasí vybavený zátkou spodného odtoku rámu. Platí to aj pre model RC213V-S.

Súprava káblov: Súprava obsahuje vodotesné krytky na ochranu konektorov, ktoré sú potrebné po odstránení bezpečnostných a elektrických častí pri jazde na okruhu.

Predný a zadný údržbový stojan: Údržbové stojany sú vyrobené z nehrdzavejúcej ocele a motocykel je na ne možné oprieť alebo zagarážovať v stojacej polohe. Navrhnuté špeciálne pre model RCV213V-S.

Poťah na motocykel: Poťah na motocykel je vytvorený na mieru a zabraňuje poškodeniu motocykla prachom a inými kontaminantmi. Elastický materiál umožňuje lepšiu ochranu motocykla. Kryt má na boku logo RC213V-S.

Honda RC 213V-S

Otváracie hodiny

Po - Pi: 900 - 1630
So, Ne: zatvorené

(obed: 1200 - 1230)

Fakturačné údaje

K-moto s.r.o.
Alejová 3/A
040 01 Košice

IČO: 36 767 042
DIČ: 202 2369 899
IČ DPH: SK2022369899
IBAN: SK16 1100 0000 0026 2181 4962

Spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Košice I, Odiel: Sro. Vložka číslo: 19709/V

Kontakty

Ing. Tomás Beganič
Predajca motocyklov príslušenstva a náhradných dielov HONDA
Tel.: +421 917 797 568, +421 918 464 540, E-mail: k-moto@k-moto.sk
www.hondake.sk

Peter Hudák
Predajca skútrov a motocyklov do 125 cm2, záhradnej techniky a príslušenstva
Tel.: +421 945 508 525, E-mail: k-moto@k-moto.sk
www.hondake.sk

Iveta Kuzárová
Predajca oblečenia a doplnkov, faktúry, poistenie a leasing
Tel.: +421 918 555 910, E-mail: financovanie@k-moto.sk

Sebastián Sekeľský "Šebo"
Vedúci servisu, prijímací technik, poistné udalosti
Tel.: +421 917 198 713, E-mail: servis@k-moto.sk

Kamil Koška
Konateľ, výkup motocyklov, nákup tovaru, reklamácie, záujem o zamestnanie
Tel.: +421 905 217 525, E-mail: motocoe@gmail.com

Daniela Košková
Ekonomické oddelenie, faktúry, poistenie
Tel.: +421 918 917 533, E-mail: daniela.koskova@k-moto.sk