Fireblade SP/SP2 CBR1000RR
Honda CBR1000RR Fireblade SP a SP2 Najvyššia úroveň ovládania
PRIPRAVENÝ
VYRAZIŤ
Správna rovnováha
Motocykle Fireblade SP a SP2 sú absolútnym vyjadrením pokročilej technológie na dosahovanie športových výkonov.
Ideálna stopa
Brzdy, apex a plyn.
Všetko, na čom záleží pri tvrdom súboji na okruhu. Presne na to sú určené brutálne rýchle stroje Fireblade SP a SP2 s elektronicky riadeným odpružením Öhlins (S-EC) a vyspelou elektronikou, ktoré riadia ako skvelý štvorvalcový motor a odľahčený podvozok.
Ešte výraznejší štýl
Zoznámte sa s úžasnými modelmi SP a SP2.
Model CBR1000RR Fireblade nám poslúžil ako základ pre prechod na nasledujúcu úroveň úplnej kontroly, ktorú sme pri týchto dvoch pretekárskych strojoch doplnili o poloaktívne elektronicky riadené odpruženie Öhlins (S-EC) a rozhranie OBTi (Öhlins Objective Based Tuning). Tieto motocykle sú navyše vybavené kompaktnými 16 l palivovými nádržami z horčíkovej zliatiny, radiálnymi štvorpiestikovými monoblokovými brzdovými strmeňmi Brembo a rýchlym radením. Ak milujete jazdu na okruhoch, model SP je dokonalým nástrojom. A ak máte pretekanie v krvi, model SP2 je pripravený.
Prehľad systémov modelov CBR1000RR
Fireblade SP a SP2
Rýchlo si prezrite pokročilé funkcie týchto výnimočných motocyklov.
Elektronicky riadené odpruženie Öhlins (S-EC)
Hľadáte dokonalé nastavenie na trať? Problém je vyriešený. Systém S-EC ponúka tri aktívne režimy a tri manuálne režimy, ktoré nepretržite ovládajú tlmenie 43 mm vidlice NIX30 a tlmič TTX36. Tento systém si intuitívne poradí s rôznorodými podmienkami, ktoré sa vyskytnú počas jazdy.
Systém voliteľnej kontroly krútiaceho momentu Honda (HSTC)
Na pretekárskej dráhe sú uhly náklonu väčšie a plynová rukoväť sa otáča v oveľa širšom rozsahu. Voliteľná kontrola trakcie ponúka deväť úrovní zásahov na riadenie trakcie zadného kolesa a bola vylepšená tak, aby ste pri výjazde zo zákrut poskytovala plynulú, rovnomernú a presnú kontrolu.
Systém na výber jazdných režimov (RMSS)
Inerciálna meracia jednotka (IMU) modelu Fireblade SP funguje v 5 osiach a dodáva údaje riadiacej jednotke elektronicky riadeného odpruženia Öhlins a systému RMSS. Vďaka tomu máte pod kontrolou všetky aspekty výkonu a krútiaceho momentu motora, rovnako ako trakciu zadného kolesa a ovládateľnosť.
Kontrola jazdy na zadnom kolese
Na pretekárskej trati je vhodné riadiť trakciu zadného kolesa pomocou plynu, ale bez straty rýchlosti v dôsledku príliš vysokého zdvihnutia predného kolesa. Systém regulujúci zdvíhanie predného kolesa je oddelený od voliteľnej kontroly trakcie a umožňuje vyšší stupeň kontroly s minimálnym riadením trakcie. Aj dosadnutie kolesa je plynulé.
Elektronické ovládanie plynu (TBW)
Snímač polohy akcelerátora (APS) elektronického ovládania plynu (TBW) bol vyvinutý pre motocykel RC213V-S. Kvôli vyrovnaniu poklesu otáčok motora v zákrutách je teraz elektromotor elektronického ovládania plynu rýchlejší a zaisťuje plynulejšie spomalenie a väčší pocit istoty. Rovnako je vyšší krútiaci moment pri výjazde zo zákrut.
Systém ABS pripravený na okruhy
Pomocou dokonalej kontroly radiálnych štvorpiestových monoblokových strmeňov Brembo zabezpečuje systém ABS účinné brzdenie v priamom smere a pri jazde do zákrut. Pri jazde na vysokorýchlostných okruhoch sa znížila úroveň zásahov a zvýšil sa priamy výkon.
Systém rýchleho radenia Quickshifter
Rýchly prejazde kola si vyžaduje každý zlomok sekundy. Rýchle radenie ponúka bleskové bezspojkové preraďovanie všetkých stupňov prevodovky nahor aj nadol, keď sa zapája automatický medziplyn. Antihoppingová spojka navyše pri prudkom brzdení ovláda zadné koleso.
Elektronický tlmič riadenia Honda (HESD)
Stroj skonštruovaný na preteky, preto Fireblade SP prejde v zlomku sekundy zo vzpriamenej polohy do úplného náklonu. Stabilitu prednej časti automaticky ovláda elektronický tlmič riadenia Honda (HESD) v závislosti od rýchlosti a uhla náklonu.
Trikolóra HRC
Aby modely CBR1000RR Fireblade SP a SP2 v pretekárskych boxoch vynikli, dodávajú sa v jedinečnom farebnom prevedení so slávnou trikolórou HRC Grand Prix Red. A aby bolo zrejmé, že ide o skutočne špeciálny model, sú teraz biele a modré pruhy ešte výraznejšie.
Naše pretekárske modely
Špeciálny model s homologáciou pre jazdu na bežných pozemných komunikáciách, ktorý vychádza z modelov SP a SP2, je zrodený na preteky. Hlava valcov a piesty sú odlišné a pripravené na vyladenie na ešte vyšší výkon. Zlaté kolesá Marchesini znižujú neodpruženú hmotnosť a vyzerajú jednoducho úžasne.
Vyrazte pretekať
Motocykel, ktorý sa najviac približuje pravému továrenskému pretekárskemu stroju a ktorý si môžete zaobstarať. A ak chcete jazdiť naozaj na hrane, sú k dispozícii pretekárske súpravy.
TECHNOLÓGIE MODELOV CBR1000RR FIREBLADE SP/SP2
POHĽAD NA ŠPORTOVÝ
MOTOCYKEL
SRDCOM
SUPERBIKE
Pán Sato-san – vedúci projektu
Skutočný cieľ bez ohľadu na to, kde jazdíte, je zažiť niečo výnimočné, niečo, čo sa vymyká každodennému životu, čo len ťažko prekonáte.
Správna jazda
Ako balík elektroniky modelov Fireblade, Fireblade SP a SP2 prepája jazdca, motocykel a jazdný povrch.
Mozog
Nervovým centrom motocykla je inerciálna meracia jednotka (IMU) pracujúca v 5 osiach (pri zrýchľovaní v 3 osiach, pri uhlovej rýchlosti v 2 osiach) umiestnená v blízkosti ťažiska motocykla, ktorá neustále meria uhol náklonu a priečneho i pozdĺžneho stáčania.
Z ostatných snímačov sa zhromažďujú aj údaje o otáčkach kolies, otáčkach motora a polohe brzdy a plynu. V prípade modelov SP a SP2 sa v závislosti od režimu odpruženia, ktorý vybral jazdec, použije optimálny útlm pri kompresii a tlmení, čo zaisťuje dokonalú reguláciu odpruženia v rôznych rýchlostiach.
Brzdový systém
Systém ovládania zadného zdvihu (RLC) pomáha udržiavať kontrolu nad zadným kolesom motocykla pri prudkom alebo neskorom brzdení v zákrutách. Systém ABS je vyladený na preteky a reguluje brzdnú silu v zákrutách s obmedzenými zásahmi pri vysokých rýchlostiach dosahovaných na pretekárskej trati.
Výkon je základ
Mimoriadne živá pohonná jednotka pripravená pre rýchlu jazdu na dráhe.
Fireblade SP má s modelom Fireblade spoločný radový štvorvalcový motor DOHC s rovnakým maximálnym výkonom 141 kW a maximálnym krútiacim momentom 114 Nm, diely z horčíkovej zliatiny, klznú spojku a titánový tlmič výfuku. V základnej verzii je ale osadený rýchlym radením Quickshifter, ktoré umožňuje bezspojkové radenie nahor, a asistentom na podraďovanie, ktorý zaisťuje bezspojkové radenie nadol s automatickým medziplynom.
SP2. Stvorený pre preteky
Motor modelu SP2 je ako špeciál s homologáciou pripravený na montáž dielov z pretekárskych súprav HRC. Navyše má vo výrobe integrovanú elektroniku, ktorá umožňuje dosiahnuť ďalšie úrovne funkčnosti a výkonu najmä na pretekárskej dráhe. HRC systém riadenia rozjazdu možno nastaviť v rozmedzí 6 až 12 000 otáčok a k dispozícii je aj pri funkciách na obmedzenie rýchlosti v pretekárskych boxoch.
Ovládanie výkonu
Takto funguje systém na výber režimu jazdy (RMSS).
Výkonová charakteristika motora, ovládateľnosť podvozka a v prípade modelov SP a SP2 aj odpruženie Öhlins sa riadi elektronicky a počas jazdy sa tieto systémy priebežne upravujú. Systém na výber jazdných režimov má 3 prednastavené možnosti označované ako RÝCHLY, ZÁBAVNÝ a BEZPEČNÝ, ktoré sa vyberajú prepínačom na ľavom riadidle.
Režim 1: RÝCHLY
Poskytuje maximálny lineárny výkon s plynulou odozvu plynu, nízku mieru zásahov systému HSTC a brzdenie motorom pri súčasnom nastavení vysokej tlmiacej sily.
Režim 2: ZÁBAVNÝ
Výkon sa riadi pri prvých troch prevodových stupňoch spolu so strednou mierou zásahov systému HSTC, brzdením motorom a nastavením tlmiacej sily odpruženia.
Režim 3: BEZPEČNÝ
Riadi výkon motora od prvého po štvrtý prevodový stupeň, pričom silné zásahy voliteľnej kontroly trakcie zlepšujú trakciu zadného kolesa a zvyšujú účinok brzdenia motorom. Odpruženie sa nastaví tak, aby poskytovalo nízku tlmiacu silu.
Používateľské režimy USER
K dispozícii sú dva používateľské režimy USER, teda celkovo päť jazdných režimov. Pri ich výbere možno režimy 1, 2 a 3 nezávisle naprogramovať tak, aby vyhovovali štýlu jazdca, jeho hmotnosti, profilu trate a jazdným podmienkam. Navyše niektoré nastavenia možno úplne vypnúť.
Dokonale presné odpruženie
Dokonale vyladená ovládateľnosť a priľnavosť.
Modely Fireblade SP a SP2 sú prvými motocyklami od spoločnosti Honda vybavenými elektronicky riadeným odpružením Öhlins s krokovým motorom (S-EC) so 43 mm prevrátenou prednou vidlicou NIX30 a zadným tlmičom TTX36. Systém v závislosti od zvoleného režimu odpruženia ponúka optimálnu spätnú väzbu počas normálnej jazdy ako aj v prípade síl generovaných pri prudkom zrýchľovaní, brzdení a jazde v zákrutách na pretekárskej trati vďaka automatickej úprave nastavení pomocou jednotky presného odpruženia (SCU).
- Technické údaje - PODROBNOSTI O VAŠOM MOTOCYKLI
Motor | |
---|---|
Vrtánie × zdvih (mm) | 76 x 55 mm |
Príprava zmesi | PGM-DSFI |
Kompresný pomer | 0.5423611111111112 |
CO2 Emissions (g/km) | 132 g/km |
Zdvihový objem motora (ccm) | 999 cm3 |
Typ motora | Kvapalinou chladený štvortaktný 16-ventilový radový štvorvalec, rozvod DOHC |
Max. výkon | 141 kW pri 13 000 ot. za min. |
Max. krútiaci moment | 116 Nm pri 11 000 ot. za min. |
Štartér | Elektrický |
Kolesá | |
---|---|
Predné zavesenie | Teleskopická obrátená vidlica s priemerom vnútornej trubky 43 mm Big Piston s nastaviteľným predpätím, kompresiou a odskokom, 120mm zdvih |
Zadné zavesenie | Pro-Link s TTX36 Smart-EC (Öhlins), 60mm zdvih |
Predné pneumatiky | 120/70ZR17 58W |
Rozmer zadnej pneumatiky | 190/50ZR17 73W |
Predné kolesá | 17 palcov |
Zadné kolesá | 17 palcov |
Rozmery a hmotnosti | |
---|---|
Kapacita akumulátora (V – Ah) | 12V - 4.5 Ah (Li-ion) |
Uhol sklonu | 23,3° |
Rozmery (D × Š × V) (mm) | 2 065 mm x 715 mm x 1 125 mm |
Typ rámu | Dvojitý kosoštvorcový, hliníkový, odlievaný |
Objem palivovej nádrže (l) | 16 litrov |
Svetlá výška (mm) | 129 mm |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 195 kg |
Výška sedadla (mm) | 820 mm |
Závlek (mm) | 96 mm |
Rázvor (mm) | 1 404 mm |
Prevodovka | |
---|---|
Spojka | Mokrá, viaclamelová |
Koncový prevod | Reťaz |
Prevodovka | 6-stupňová |
Prístroje a elektronika | |
---|---|
Svetlomety | LED |