CB1100 RS
Odstrojený a štíhly Honda CB1100 RS
S charakteristickým tvarom zo zlatej éry
Dobrý prehľad detailov
Tvar drsného pretekárskeho motocykla zo 70-tych rokov s nádychom stroja typu „café racer“.
Model CB1100 RS upúta pozornosť od okamžiku, keď ho rozpálite naplno. Praskavý zvuk vychádzajúci z pochrómovaného výfuku – pripomínajúci model CB750 – určite nezostane bez povšimnutia. Tento stroj má však určite navrch, má vzhľad čisto cestného motocykla s pútavou prednou a zadnou časťou pružiacej a tlmiacej jednotky, kompletne plávajúcimi kotúčmi, palivovou nádržou so športovými pásmi a smerovkami v štíhlom štýle – je jednoducho úchvatný.
Stará škola je novou školou.
Pozrite sa bližšie na to, ako model CB1100 RS krásne prenáša retro priamo do modernej doby, pričom nám pripomína zlatú éru.
Dvojité ciferníky
Dizajn otáčkomera a tachometra je skutočne retro a ozdobený chrómovou povrchovou úpravou. Medzi údaje zobrazované jazdcovi patria: ukazovateľ stavu paliva v nádrži, hodiny, ukazovateľ zaradeného prevodového stupňa, spotreby paliva a počítadlo dojazdu. Teraz sa však zapaľovanie realizuje prostredníctvom kľúča zapaľovania s vlnovým vzorom.
Ľahké kolesá
Predné a zadné kolesá pozostávajú zo 17” odlievaných hliníkových diskov s pneumatikami so špeciálnou športovou veľkosťou. Tie udržiavajú neodpruženú hmotnosť motocykla na čo najnižšej možnej úrovni, aby dopĺňali rýchlo sa otáčajúcu geometriu podvozku.
Dôraz na spätnú väzbu
Klasické oceľové rúrky a dvojitý kolískový rám držia motor prostredníctvom štyroch pevných a dvoch pogumovaných držiakov. Rafinovanejšia geometria riadenia – záklon osi čapu riadenia a závlek kolesa sú na úrovni 26°/99 mm a rázvor má dĺžku 1485 mm – umožňuje rýchlejšie otáčanie motocykla pre dosiahnutie športovejšej jazdy.
Komfort a kvalita
Klasické široké sedadlo je vernou kópiou štýlu, aký sme zvykli vídavať na cestách. Povrchovú úpravu tvorí vysoko kvalitný a odolný poťah. Sedadlo je správne mäkké a extrémne pohodlné pre jazdca aj spolujazdca.
Čistejšie línie
Závesy opierok na chodidlo boli prepracovaná tak, aby poskytli presné uchytenie, pričom lichotia krivkám podvozku a výfukovým koncovkám. Sú ľahšie a menšie, vyrobené zo silného odlievaného hliníka. Podporujú stúpadlá jazdca aj spolujazdca.
Pocit sily
Dvojité radiálne upevnené štvorpiestové brzdové strmene Tokico sú napojené na 310 mm plávajúce kotúče vpredu, kým vzadu je 256 mm kotúč a jednopiestikový strmeň. Ich spolupráca so systémom ABS vám zabezpečí pozitívny a istý pocit pri brzdení za všetkých podmienok.
Predný pohľad
Okrúhly predný svetlomet s technológiou LED a so svetlami na denné svietenie je na základe motocyklov v štýle Custom po stranách doplnený mini smerovkami. Nezameniteľný charakter motocykla určeného hlavne do ulíc je podčiarknutý dvomi klaksónmi – táto krásna súprava završuje originálny vzhľad prednej časti stroja.
Pásy ako symbol víťazov
Niet pochýb, že tento stroj má proporcie a krivky pravého motocykla Superbike zo 70-tych rokov. Palivová nádrž s plynulými zakrivenými líniami a detailom športového pásika je vyrobená bez švov po zvarovaní na spojoch – pôsobí dojmom ručného opracovania a je doplnená zliatinovým sklápacím vekom palivovej nádrže v leteckom štýle.
ZLATÝ ŠTANDARD
Kompletne nastaviteľné predné a zadné odpruženie vyvinuté spoločnosťou Showa.
Predná vidlica
Model CB1100 RS je vybavený vylepšenou vidlicou s rozmerom 43 mm a dvojitým zahnutým ventilom – všetko v štýle motocyklov Custom – vďaka čomu poskytuje skvelú úroveň kontroly pri jazde. Obsahuje konštrukciu voľného ventilu, ktorá postupne zvyšuje výkon tlmenia v závislosti od podmienok na ceste. Táto jednoduchá a inovatívna technológia je použitá prvýkrát na svete a poskytuje dokonalé úrovne výkonu, ktoré sa rovnajú pružiacej a tlmiacej jednotke s tlmičmi s kazetou, ale jej celková hmotnosť je ľahšia.
Zadné tlmiče
Dvojité zadné tlmiče Showa prinášajú možnosti nastavenia predpätia pružín a pracujú v zhode s kyvnou vidlicou z pevnej ocele. Táto kombinácia je zárukou dobrej stability a skvelého pocitu zo zadného kolesa a riadenia – dokonca aj pri jazde so spolujazdcom.
AUTENTICKÝ PÔVOD
Ak chcete počuť zvuk zo 70-tych rokov – pridajte plyn.
Nezabudnuteľné časy
V roku 1969 vyhlasoval príchod novej éry motocyklov Suberbike vzduchom chladený radový štvorvalcový motor – príchodom Hondy CB750 Four. To bol rozhodujúci moment, ktorý zmenil naše vnímanie motocyklov a spôsob, akým sme na nich jazdili. Model CB1100 RS je priamym odkazom na tieto rané dni slobody – pravý stroj typu „café racer“, zrodený z DNA klasickej éry.
Čas na zmenu
Motor DOHC sme skultivovali a vylepšili tak, aby dokonale reagoval na hladký systém lineárneho pohonu. Najvyšší krútiaci moment je 91 Nm a vyjadruje svalnatý výkon strojov klasickej éry. Je vyhotovený v čiernej farbe až po kryt vačkového hriadeľa – vytvára silný kontrast so žiarivo leštenými zliatinovými a chrómovými detailmi, aby dosiahlo pravý vzhľad motocykla určeného hlavne do ulíc a vyjadril svoju spolupatričnosť s triedou Custom.
- Technické údaje - PODROBNOSTI O VAŠOM MOTOCYKLI
Motor | |
---|---|
Vrtánie × zdvih (mm) | 73,5 mm x 67,2 mm |
Príprava zmesi | Elektronické vstrekovanie paliva PGM-FI |
Kompresný pomer | 9,5 : 1 |
CO2 Emissions (g/km) | 123 g/km |
Zdvihový objem motora (ccm) | 1 140 cm3 |
Typ motora | Vzduchom a olejom chladený radový štvorvalec, rozvod DOHC |
Max. výkon | 66 kW pri 7,500 ot. za min. |
Max. krútiaci moment | 91 Nm pri 5,500 ot. za min. |
Štartér | Elektrický |
Kolesá | |
---|---|
Predné zavesenie | 43 mm konvenčná vidlica (SDBV) s nastaviteľným predpätím pružiny |
Zadné zavesenie | Kyvná vidlica s dvomi tlmičmi |
Rozmer prednej pneumatiky | 120/70 R17 |
Rozmer zadnej pneumatiky | 180/55 R17 |
Predné kolesá | 17in x 3.50MT |
Zadné kolesá | 17in x 5.50MT |
Rozmery a hmotnosti | |
---|---|
Kapacita akumulátora (V – Ah) | 12V 11.2Ah |
Uhol sklonu | 26° |
Rozmery (D × Š × V) (mm) | 2 180 mm x 800 mm x 1 100 mm |
Typ rámu | Dvojitý kolískový, oceľový |
Objem palivovej nádrže (l) | 16,8 l |
Svetlá výška (mm) | 130 mm |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 252 kg |
Výška sedadla (mm) | 795 mm |
Závlek (mm) | 99 mm |
Rázvor (mm) | 1 485 mm |
Prevodovka | |
---|---|
Spojka | Mokrá, viaclamelová |
Koncový prevod | Reťaz |
Prevodovka | 6-stupňová |
Prístroje a elektronika | |
---|---|
Svetlomety | LED |